Min politik

Europa-Parlaments-valget d. 26. maj 2019 er vigtigt!

Mere end nogensinde før i EU’s historie er der brug for at stå sammen. Rusland truer i øst og forsøger at ødelægge sammenholdet i unionen. Nationalistiske kræfter i Polen, Rumænien, Italien, Grækenland, Frankrig forsøger at tale det europæiske demokrati ned og modarbejde fælles europæiske løsninger. Brexit er beviset på, hvor galt det kan gå.
Herhjemme kritiserer DF det europæiske samarbejde med en ukonkret kritik, der skaber en følelse af, at vi kan bestemme noget mere selv, med et løfte om, at det vil være et værn mod alt det onde udefra.
Men truslen kommer altså ikke fra de andre medlemslande i EU. Den kommer fra stater udenfor EU, der ønsker en anden styreform, ønsker at nedbryde demokrati, borgerrettigheder og den frihed vi som danskere er vant til og elsker. EU er i stedet det boldværk mod autoritære styrer, vi har brug for.

Danmark i EU
Med et lille land som Danmark vil vi danskere altid være afhængige af vores store naboer – især et land som Tyskland. I EU har vi en indflydelse på europæisk politik, som vi ikke ville have, hvis vi blot skulle samarbejde med de øvrige europæiske lande.

Mine mærkesager